Kamyonum, İlk Euro 6 Testini Gerçekleştirdi :: Kamyonum Forum
  • Sayfa : 
  • 1
Yazan Mesaj
admin
Site Yöneticisi
  • Mesaj : 41
  • Giriş : 97
  • Ettiği Teşekkür : 0
  • Edilen Teşekkür : 1
  •   
 
Gönderim Zamanı : 08 Mart 2016 10:47:35
  Kamyonum, İlk Euro 6 Testini Gerçekleştirdi

MAN SINAVI GEÇTİ

ŞOFÖR DİYOR Kİ: “BU ARAÇ FEVKALADE!”

Sektörde boy gösteren markalara ilişkin gerçekleştirdiğimiz testlere devam ediyoruz. Ve yılın ilk testini Euro 6 motoruyla MAN’ın TGS 18.440 4x2 LLS-U modeli ile gerçekleştiriyoruz.

Euro 6 geçişi markalara yeni sorumluluklar ve tabii ki yepyeni olanaklar yaratıyor. Güçlü markalar aralarında sürdürdükleri mücadeleye Euro 6 konseptiyle devam edecekler. Bakalım kim, hangi marka aracıyla neler yapacak, sıralamada kendine nerede yer bulacak.

Resim yeniden boyutlandırılmış. Büyültmek için tıklayın!

 Gelelim testimize… İkitelli’den başlayıp Çorlu ve Tekirdağ güzergâhında devam edecek yolculuğumuzda aracımızı yılların şoförü Adil Tayfun kullanacak.

Aracımız, Euro 6 motoruyla MAN’ın TGS 18.440 4x2 LLS U, 440 beygirlik ve klimalı modeli. Şoförümüz Adil Tayfun 1998 yılından beri Enco ailesinde çalışıyor. 26 tonluk rulo sac yüklü aracımızla yola çıkmak üzere hazırız. Yakıtımızı alıyor ve yolculuğumuza başlıyoruz. İlk defa Euro 6 motorlu bir aracı test edecek olmak bizi de bir hayli heyecanlandırıyor.

MAN’dan Şoförlere Ev Rahatlığı

Araca bindiğimizde bizi yüksek bir tavan ve ferah bir ortam karşılıyor. MAN, adeta şoförün konforunu ne kadar önemsediğini ilk bakışta kanıtlıyor. Şoförümüz Tayfun da kabininin öneminden bahsederek, “Ön tablonun ve gösterge panosunun ulaşılabilir olması, bu araçta beğendiğimiz özelliklerden biri.  Görüş açımız çok daha iyi. Aynaları baktığımız zaman arkayı tamamen kontrol altına alabiliyoruz. Sağ çamurluğumuzdan kör noktamıza giren aracı rahatlıkla görebiliyoruz. Ayrıca ışıklarda durduğumuz zaman yaya geçidinde herhangi bir yayanın önümüzden geçip geçmediğini de tampon aynamızdan görebiliyoruz.”

Resim yeniden boyutlandırılmış. Büyültmek için tıklayın!

Çift Yatak Avantajı

Kabini ilk bakışta biz de çok beğeniyoruz. Daha sonra dikkatimizi kabindeki çift yatak çekiyor. Çift yataklı olmasının avantajlarını şoförümüzden dinleyelim dedik ve sorduk: “Kabininizde çift yatak var. Bunun size faydası nedir?”

Tayfun: “Şoförün fazla malzemesi olduğu zaman giyim gibi, bu tür fazla eşyaları ikinci yatağın üzerine koyuyoruz. Kullandığımız yatak boş kalıyor. Eski araçlarda tek yatak vardı. Sabah kalkıp eşyamızı yatağın üstüne koyardık. Bize hareket alanı kalmıyordu!”

Resim yeniden boyutlandırılmış. Büyültmek için tıklayın!

MAN Süspansiyonlarıyla Konforu En Üst Düzeye Çıkarıyor

Sürüşümüze başlıyoruz. 440 beygir gücündeki aracımız çok yumuşak ilerliyor. Yolculuğumuz esnasında sürüşteki yumuşaklığı bir de şoförümüzden dinleyelim diyoruz. Adil Tayfun, “Eskiden ufak bir tümsekten geçtiğimiz zaman kafamız tavana vuracakmış gibi hissediyorduk. Yenilerde o şekilde olmuyor; bu araçta ise konfor, havalı süspansiyon sistemi sayesinde  çok daha üst düzeyde.”

Resim yeniden boyutlandırılmış. Büyültmek için tıklayın!

 “Eskiden Rampaları Yük Sırtımızdaymış Gibi Çıkıyorduk. Şimdi Arkamıza Yaslanıyoruz”

Ve sıra motorun şoförümüze ve bize yansıttığı etkiye geliyor. Tayfun eski motor sistemine göre performans artışından söz ederek, “Ben farklı araçlar da kullandım ama bu motor gücüyle bu performans fevkalade. Bir rampada 26 ton taşıyan başka bir araçla 40-50 kilometre hızla çıktığım yeri bu araçla 80 kilometre hızla rahatlıkla çıkabiliyorum. Eskiden rampalarda o yükü sırtımızda taşıyormuşuz gibi oluyorduk. Şimdi arkamıza yaslanıyoruz. Rahatlıkla çıkıyoruz.”

Resim yeniden boyutlandırılmış. Büyültmek için tıklayın!

Manuel ve Otomatik Şanzıman MAN’da Bir Arada

Araç, Tipmatic şanzıman sistemine sahip. Bu şanzıman sistemi hem manuel hem otomatik kullanıma müsaade ediyor. Biz genel olarak sürüşümüzün başından beri otomatik modda kullanıyoruz. Şoförümüze hangi durumlarda manuele geçtiklerini soruyoruz. Tayfun, “Özellikle yokuş tırmanırken, tırmanmaya başlamadan, tırmanacağım vitesi manuel modda seçiyorum. Aracım çok rahat bir şekilde rampayı çıkıyor, böylece rampada vites değiştirmek durumunda da kalmıyor. İlk kalkış da çok önemli, ilk kalkışta D’ ye aldığımda 3. vitesi görüyorum; araç çok güçlü rahatlıkla kalkıyor. Ancak özellikle yüklü iken ve de rampa kalkışlarında, manuel  1. vitesle kalkış yapınca baskı balatamın ömrü artıyor.”

Resim yeniden boyutlandırılmış. Büyültmek için tıklayın!

Euro 6 Farkıyla Rampada Zorlanmıyor

Karşımıza bir rampa çıkıyor. Arkamızda 26 ton yükün de olmasıyla açıkçası biz zorlanacağımızı düşünüyoruz. Ama şoförümüz motor devrini 1000-1400 d/d aralığında tutuyor manuel moduna alıyor aracımızı, rampayı rahatlıkla tırmanıyor.

Resim yeniden boyutlandırılmış. Büyültmek için tıklayın!

Rampalarda Turbo Desteği

Rampa çıkarken kabinde bir miktar bir ses fark ediyoruz. Şoförümüz bu sesin araç turboya geçtiği için geldiğini söylüyor. Tabi merak ediyoruz ve turbo sistemini şoförümüze soruyoruz. Tayfun: “Araç yüklü olduğu ve ekstradan performans gerektirdiği için turboya geçiyor.  Power da dediğimiz bu moda geçiş sayesinde güç artıyor ve rampada rahatlık hissediyorsunuz.”

Aracın Performansını Motordan Gelen Ses Hissettirir

Peki bu ses olmasa daha iyi olmaz mı diye sorduğumuzda şu cevabı veriyor bize şoförümüz;  “MAN yapacağının en iyisini yapmış. Bu kadar sesin gelmesi normal! En kısık seste konuştuğumuz halde birbirimizi duyuyorsak daha bir şey beklememeliyiz. Başka markalarda ses yüksekliğinde fazlası olan vardır ama MAN’dan daha azı olabileceğini zannetmiyorum. Zaten duymak zorundasınız ki aracınızın durumunu bilesiniz.”

Resim yeniden boyutlandırılmış. Büyültmek için tıklayın!

MAN’dan Kendini Sabitleyen Fren Sistemi

Rampa çıkarken hem MAN’dan hem Euro 6’dan çok memnun kalıyoruz. Sürüşümüze devam ederken bu kez bir rampa inişine geliyoruz. Arkamızdaki yükün ağırlığından korkuyoruz. Ama şoförümüz rampa çıkarken gösterdiği rahatlığı inerken de gösteriyor. ‘Rahat olun Nuray Hanım’ diyor. Rampa inmeye başlayınca da şoförümüze soruyoruz: “Şu anda rampa iniyoruz. Aracın süratten düşmesi lazım. Nasıl bir yol izliyorsunuz?”

Tayfun: “Ayağımızı fren pedalında 6-7 saniye tuttuğumuzda,  bulunduğu kilometreyi kendine baz alarak o hıza kendini sabitliyor. Burada biz retardere bile ihtiyaç hissetmiyoruz. Bunda da reterdar değilse de egzoz freni diye tabir edilen bir fren var. Bu fren de aynı vazifeyi görebiliyor. Bu üç kademeli bir sistem.  Zaman zaman kullanıyoruz.”

Gerçekten de araç rampa inerken de kontrolünden de konforundan da taviz vermiyor.

Resim yeniden boyutlandırılmış. Büyültmek için tıklayın!

MAN Ani Fren Testinde Başarılı

Konu frene gelmişken aracın ani frenini de test etmek istiyoruz. Kontrollü bir şekilde bir ani fren testi de yapıyoruz. Araç güvenli bir şekilde duruyor. Şoförü panikletecek veya aracı sarsacak bir durum yaşanmıyor.

42 Ton’a Kadar Yük Kapasitesi

26 tonluk yükümüzle, şoförümüzün tabiriyle ‘fevkalade’ performans gösteren çekicimizin sınırlarını merak ediyoruz. Tayfun: “Aşağı yukarı 42 ton taşıyabiliriz. Bu yükle de yapabileceğimiz maksimum hız  89 kilometredir. Bu araçlar 89 kilometre hızdayken gazı keser. Araç boş olsa da bu durum değişmez. Bütün büyük firmalarda aracın markası fark etmeksizin hız 89 kilometreye ulaşınca araç gazı kapatır.”

Resim yeniden boyutlandırılmış. Büyültmek için tıklayın!

Şoförümüzden Euro 6 ve MAN Değerlendirmesi

MAN’ın ve Euro 6’nın konforunu ve performansını öven Tayfun diğer şoförlere ve firmalara şu tavsiyelerde bulunuyor: “Firmalar aynı araçlarda sabit kalmasın. Başka markalar denesinler. Aradaki farkı kıyaslayabilsinler. Biz MAN’ın Euro 6 motorlu aracına geçtikten sonra bu aracın çok daha konforlu ve yüksek performanslı olduğunu gördük”

Devam eden yolculuğumuzda, şoförümüz diğer araçlarla test ettiğimiz aracı karşılaştırırken MAN markasının gücünden ve kendisine verdiği güvenden sık sık bahsetmeyi ihmal etmiyor.  “Yakıt performansı ne kadar önemli ise konfor ve araca duyduğumuz güven de bir o kadar önemli” diyor bize. Almanya ‘ya yaptıkları bir seyahatte yaklaşık 4 gün yollarda olduklarını bu esnada aracın içinde evlerinde olduğu gibi bir yaşantı sürdürdüklerini ve bu sıcaklığı aradıklarını söylüyor. Man markasının araçlarında bu konforu fazlası ile sağladığından ve rahat bir yolculuk yapmaları için her türlü detayı düşündüklerinden bahsediyor. Yüksek tavan, özel eşyaları için tasarlanmış dolaplar, kol mesafesinde rahat bir şeklide ulaşmaya izin veren ön konsol, klima, rahat koltuk tasarımı, koltuk ile diğer koltuk arasında bırakılmış olan geniş mesafe v.b. şoförümüz için önemli detaylar olarak öne çıkıyor. Ayrıca koltuğun yanında ayrı bir parçanın olmaması da kendileri tarafından çok beğenildiğini, bazı markalardaki bu aksamın şoförü koltuğa âdete sıkıştırmış gibi hissettirdiğini söylüyor.

Gelelim yakıt konusuna; Man Telematics ile bütün yolculuğumuz kayıt altında. Nerede, ne yaptık tümü sistem tarafından tespit ediliyor. Testimizi gerçekleştiren şoförümüze Euro 5 araçlarla bu araç arasındaki farkı değerlendirmelerini istediğimizde, bize özellikle uzun yolculuklar esnasında yeni araçların 2 ile 3 puanlık bir yakıt avantajı sağladığını deneyimlediklerini anlatıyor.

Resim yeniden boyutlandırılmış. Büyültmek için tıklayın!

Hem sohbet edip hem testimize devam ederken arkamızdaki 26 ton yükü unutup, zaman zaman da önümüzde yığılmış kalmış rampa çıkmaya çalışan bazı ağır vasıtaları solladığımızda, şöyle havalara girmiyor da değilim valla!

Uzun bir yol, rahat bir sürüş … Ve yorulmadan, yıpranmadan, ürkmeden, güvenle testimizi tamamlıyoruz.  Ve aldığımız değerler bize gösteriyor ki şoförümüz haklı, bu araç daha az yakıyor. Verileri değerlendirdiğimizde aynı tonaj ve km ile Euro 6 motor Euro 5 motora göre minimum +3 puanlık bir yakıt avantajı sağlıyor.

Ve sonuç;

MAN BU SINAVI DA GEÇTİ!

   
  • Sayfa : 
  • 1
 
Giriş Yap   Yukarı git




Bu sayfa 0.08 saniyede yüklendi.