Motor Endüstrisi Sürekli Yenileniyor :: Kamyonum Forum
  • Sayfa : 
  • 1
Yazan Mesaj
admin
Site Yöneticisi
  • Mesaj : 41
  • Giriş : 97
  • Ettiği Teşekkür : 0
  • Edilen Teşekkür : 1
  •   
 
Gönderim Zamanı : 08 Mart 2016 11:14:55
 Motor Endüstrisi Sürekli Yenileniyor

Test sürüşü yapacağımız aracımızın teknik özelliklerini almak için İstanbul İkitelli MAN şube Satış Müdürü İbrahim Altun’un yanındayız. “MAN tarafından piyasaya sunulan Euro 6 motorlu TGS 18.440 4x2 LLS U’nun hem otomatik hem manuel kullanıma olanak veren, debriyajsız, 440 beygirlik ve klimalı bir araç.”

Altun Euro 1’den başlayan seriye dair bilgiler vererek, “Euro, Avrupa Birliğinin belirlemiş olduğu egzoz emisyon normlarındaki zehirli atıkların seviyesini belirleyen bir sistem. Her sene bu modelin getirdiği şartlar ağırlaşıyor. Bir seriden diğerine geçerken donanımlarda da ilave bir takım ekipmanlara ihtiyaç duyulmasına neden oluyor. Bu da motor geliştirme faaliyetlerinde ve ar-ge faaliyetlerinde ciddi harcama gerektiriyor. Aslında 3-5 yılda komple bir motor endüstrisinde yenilenmeye sebep oluyor. Yakında Euro 5 ile ilgili süreç tamamlanmış olacak. Sektör bunun için çalışmalara uzun zaman önce başlamıştı.”

Emisyon Farkı Azalıyor

Emisyon değerlerindeki farkı değerlendiren Altun: “Euro 1’den Euro 2’ye geçildiğinde devrim gibiydi, aradaki fark çok büyüktü. Ama artık o pay her seride azaldı. Artık ilk serilerdeki geçişlerdeki fark kadar büyük bir fark olamıyor. Az bir değer fark ediyor ama onun toplum sağlığı açısından bakıldığında yeri çok önemli.”

MAN Euro 6’ya Hazırdı

Euro 6’nın gelişiyle birlikte markalar yenilenmeye gitti. MAN’ın Euro ‘ya hazır olduğunu belirten Altun: “Euro 6’nın şartlarını sağlayabilmek için iki sistemin birlikte çalışması söz konusu oldu. Bu bizim Euro 4’lerde çok iyi sonuçlar aldığımız bir sistemdi. Euro 5’de de aynı başarıyı göstermiştik. Euro 6, bu ikisinin kombinasyonu şeklinde olacağı için bizim için önceden hazırlığı yapılmış bir süreç oldu. EGR’yi ilk defa kullanacak markalar için bu süreç bir keşif şeklinde olacak ama biz bunu Euro 4’de test edip başarıyla sonuca bağladığımız için daha yumuşak bir geçiş sağlamış olduk.”

MAN Euro 6’lar İçinde Hafif Bir Araç Olacak

Euro 6’ya uyum için tüm markaların motor sicimlerinde mecburi bir büyüme meydana geldi. Motor ağırlığının taşıma kapasitesine de etkisini de değerlendiren Altun: “Silindir hacmi en düşük ama motor verimliliği en yüksek olan markalardan bir tanesiydik. Yine öyle yapıyoruz ama silindir hacimlerimizde bir miktar büyüme oldu. Bizim açımızdan önemli bir kilo dezavantajı olmadı. Euro 6’lar içinde hafif bir araç olacağız.”

Euro 6 ile Yakıt Kalitesinin Önemi Artacak

Euro 6’ya geçişle birlikte yakıt sarfiyatı konusundaki değişik görüşleri değerlendiren Altun: “Genel olarak yapılan test sonuçlarına bakıldığında bu motorların daha iyiye doğru gittiğini gördük. Bizim sonuçlarımız da bunları destekliyor. Beklentimiz daha iyi sonuçlar olacağı yönünde. Yakıt tüketimi tek bir noktadan tetiklenmiyor. Yol, yük ve sürücü alışkanlıkları gibi pek çok noktadan tetikleniyor. Yakıt kalitesi çok önemli bir hale geliyor. Geçmişe göre daha hassas bir yakıt duyarlılığı olacak.”

TipMatic Şanzıman’ın Yükselişi Devam Edecek

Araçların diğer aksamları da Euro 6 teknolojisinden etkileniyor. İbrahim Altun, MAN’ın araçlarında Euro 6 uyumunu şöyle değerlendirdi: “MAN’ın kullanmış olduğu TipMatic şanzıman yazılımı Euro 5 motorlarda Türkiye’de çok başarılı sonuçlar verdi. Piyasada MAN’ın ciddi bir yakıt avantajı var. Enco’da aldığımız ilk sonuç da bu başarının devam edeceğine dair sinyaller veriyor. Aracın yük çekişi ve yoldaki operasyonlardaki kolaylığı açısından bakıldığında, bu şanzımanın başarısı geçtiğimiz 4 yıl içerisinde kendini ispatlamıştı. Euro 6’da da aynısı olacak gibi gözüküyor.”

MAN Euro 6’ya Umutla Bakıyor

Türkiye genelinde 40’a yakın Euro 6 araç sattıklarını belirten Altun: “Enco’yla birlikte bakıldığında, piyasada bizim 100’e yakın aracımız var. İki sebepten dolayı Euro 6 teknolojisinin, MAN’ın araçlarının satışında, sıralamada farklılık getireceğini bekliyoruz. Birincisi sebep ürünün çok iyi olması. İkincisi de kaliteli yakıt kullanımıyla birlikte şartların eşitleneceğini düşünüyoruz. Biz bu araçların ithalatını yapabilmek için bundan sonra Euro 5 ithalatı yapmamayı göze aldık. Bu anlamda Enco bizim için önemli bir projeydi.”

TGS 18440 4x2 LLS U’yu Üreticisi Tanıttı

Euro 6 motorlu, MAN BrakeMatic fren sistemine sahip aracı tanıtan Altun: “Bu TGS 18.440 4x2 LLS U ürün koduyla kodladığımız bir araç. LLS U, ön ve arka aksların havalı süspansiyonlu olduğunu ve ekstra alçak şaseli bir araç olduğunu belirten Almancadan gelen bir kısaltma. Bizim piyasada genelde ‘midilli’ diye tabir edilen aslında mega dorse çekmek için yapılmış olan özel bir çekicimiz. Euro 6 normlarında bir çekici. 480’er litrelik iki tane yakıt deposu var. 80 litrelik bir adblue tankı var. MAN’ın D2676 motoru kullanıldı. 440 beygir, Euro 6 bir araç. Normal şartlarda standart vites aralıklarına bakıldığında bu motor 2100 Nm tork üretiyor. Bu araçta Euro 6 ile birlikte gelecek olan TopTorque özelliği var. TopTorque özelliği son iki viteste aracın torkunu olduğundan 200 newton metre daha artıran bir özellik. Araç şoför tarafından 11-12’inci viteslere alındığında kullanılırken 2100 newton metre olan tork, 2300 newton metrelere çıkıyor. Tork ihtiyacı vites değiştirmeme sonuçlarına yol açıyor. Vites her değişimde hızdan düşülüyor.”

   
  • Sayfa : 
  • 1
 
Giriş Yap   Yukarı git




Bu sayfa 0.05 saniyede yüklendi.